SEO

B2B Yerel (Lokasyon Bazlı) SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Şirketiniz daha fazla müşteri çekmek için B2B Yerel SEO stratejisini kullanıyor mu?

B2C firmalar genellikle fiziksel & dijital vitrinleri ile yerel pazarlamadan faydalanıyor olsa da B2B markaların daha geniş kapsamda bir yaklaşım benimsedikleri kabul edilir. B2C firmalar gibi fiziksel & dijital vitrini olmayan B2B markaların pazarlamada oluşan sorunlar nedeni ile satış ve yeni müşteri tarafında problem yaşaması muhtemeldir. Ancak yerel pazarın gücünden faydalanarak lokasyon bazlı SEO çalışmaları bu problemin yaşanmasını azaltabilir.

Google aramalarının %46’sının yerel aramalar olduğu düşünüldüğünde yerel müşterileri hedeflemiyorsanız potansiyel müşterilerinizin neredeyse yarısını kaybetmişsiniz demektir.

Müşteriler genellikle online araştırmalar yaparak hizmet alacakları işletmeleri inceler. Bu eğilimi kanıtlayan bir çalışmaya göre müşterilerin %90’ı yerel bir işletme bulmak için araştırma yapmış ve bunların %33’ü bunu her gün tekrar etmiştir.

Yerel müşterilerinizin ilgisini nasıl çekeceğinizi merak ediyor musunuz? Cevap oldukça basit! Lokasyon bazlı SEO Çalışmasını göz ardı etmeyin!

Şimdi gelin en kritik konulara göz atalım ve SEO stratejinizi geliştirmek için neler yapmanız gerektiğine bir bakalım.

B2B Yerel SEO Nedir?

B2B yerel SEO fiziksel olarak yakınınızda bulunan ve hizmet alanınızda kabul edilen müşteriler için online ortamlarda görünürlüğünüzü arttırmak anlamına gelir. Yerel SEO ile geleneksel SEO arasında birkaç fark vardır. Burada ki birkaç faktör ibreyi farklı yöne çevirebilir. Söz konusu faktörleri; araştırma yapan kişinin konumu, Google My Business listelemesi, online değerlendirmeler, web sitenizin mobil uyumluluğu ve çok daha fazlası şeklinde sıralamak mümkün.

B2B Yerel SEO konusunda önce analiz ile başlamalısınız. Bu sayede hangi alanları geliştirmeniz konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz. B2B Yerel SEO, doğru bir şekilde ele alındığında web sitenizin ilgili alanlarda daha iyi sonuçlar almasını sağlayabilir. Daha yüksek sıralamalara çıktıkça araştırma yapanlar için daha görünür olursunuz. Bu da daha fazla satış, potansiyel müşteri ve gelir anlamına gelir.

İş Listesi Oluşturma ve Optimizasyon

B2B Yerel SEO için analizlerinizi tamamladıktan sonra yapmanız gereken ilk iş B2B Yerel SEO varlığınızı daha yüksek seviyelere taşımak olmalı. Her şeyi Google ile uyumlu hale getirmek adına B2B Yerel SEO optimizasyon sürecinizi başlatın!

Optimizasyon için yapmanız gereken ilk şey Google My Business kaydını gerçekleştirmek olacaktır. Bu konuda Google’ın bazı kurallarına uymanız gerekir. Söz konusu kuralların en önemlisi işletmenizin bir Google My Business profiline sahip olabilmek adına müşterilerle doğrudan iletişime geçmesi gerekir. Bu, posta kutusundan ya da sanal bir adresten ziyade gerçek bir adrese sahip olmanız gerektiğini gösterir.

Google ‘ın bu kurallarını gördüğünüzde sadece Google My Business kaydından B2C işletmelerinin faydalanabileceğini düşünebilirsiniz. Ancak Google bunu çok keskin çizgilerle çizmemiştir. Bu yüzden bazı kategorilerde bulunan B2B firmaları da Google My Business kaydını kullanabilir ve performans elde edebilir.

Yukarıda bahsettiğim kategorilerin başında gıda kuruluşları, turistik yerler, profesyonel hizmetler, kişisel hizmetler, eğlence, perakende, ulaşım ve çok daha fazlası var. Şirketlere herhangi bir konuda hizmet sunuyorsanız B2C işletmeniz Google My Business ‘a kayıt olabilir.

İşletmenizin temsili Google’da nasılsa; gerçekte de birbiriyle aynı ya da tutarlı olmalıdır. Bunun anlamı şudur; Google My Business sayfanızda yer alan bütün bilgilerin doğruluğundan emin olmalısınız. Ancak böylelikle B2B pazarlamasında Yerel SEO ‘nun etkisinden faydalanabilirsiniz.

Kullanıcılar bir işletmeyi aradığında eğer Google My Business bilgileriniz doğru ise bilgileriniz sağ tarafta bir kutu içerisinde insanlara gösterilir. Burada işletmenizle ilgili değerlendirmeler ve işletmeniz hakkında diğer bilgiler vardır. Adresiniz, telefon numaranız, web siteniz ve çalışma saatlerini doğru girmezseniz yerel müşteriler sizi kolay bir şekilde bulamaz.

Kullanıcılar ‘İstanbul’da Baskı Hizmeti şeklinde bir arama yaptıklarında Google’da en üstte çıkan arama sonuçlarına bakalım. Ahrefs bu sonuçları “Snack Pack” olarak tanımlar. “Snack Pack” arama ile alakalı en iyi yerel sonuçları sunarken işletmelerin her biri ile alakalı adres bilgilerini içeren bir haritayı da gösterir.

Yerel SEO konusunda Google müşteri yorumlarının değeri çok büyüktür. Müşteri yorumları şeffaflığı arttırırken markaya karşı güven duyulmasını da sağlar. Üstelik müşterilerin size yönelik bakışlarını da keşfedebilirsiniz. Yorumlar sayesinde olumlu ve olumsuz geri bildirimler alarak işinizin aslında nasıl ilerlediğini öğrenebileceksiniz. Bu nedenle yorumları işinizi geliştirmek için kullanın!

İçerik Pazarlaması ve B2B Yerel SEO

İçerik oluşturmak B2B yerel SEO optimizasyonu için harika bir yöntemdir. İnsanların sizi hızla bulmasını istiyorsanız Google’ın birinci sayfasına çıkmanız konusunda pek çok yöntem vardır. Bu konuda en önemli detay sektör, ürünler ve uzmanlık alanınız ile en alakalı anahtar kelimeleri kullanma yetkinliğidir. İnsanlar sizin eklediğiniz kelimeleri arattığında web sitenizin ön plana çıkması sağlanır.

Anasayfanız işletmenizi şeffaf ve bütün bir şekilde tanımlamalıdır. Hakkımızda ve İletişim sayfalarında da müşterilerinizin bilmek isteyeceği bilgiler yer almalıdır. Bu hem front-end hem de back-end içeriği için geçerlidir. Başlık ve alt başlık etiketleriniz ile meta açıklamalarınız da işletmeniz ile ilgili hayati bilgileri içermelidir.

Anahtar kelime analizi yaparak sizin için en iyi anahtar kelimeleri bulabilirsiniz. Bulacağınız anahtar kelimelerin bağlamsal açıdan mantıklı ve hedef kitlenizin sizi arayabileceği anahtar kelimeler olmalıdır. Başka bir ifade ile niceliğe değil niteliğe odaklanmalısınız. Anahtar kelimelerinizi seçerken bölgesel bakış açısını yansıtması B2B yerel SEO için oldukça değerlidir.

Yüksek sayıda anahtar kelime kullanmak trafiğinizi arttırsa da web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sizin potansiyel müşterileriniz olmayabilir. Tam da bu noktada yerel müşteriler için strateji geliştirme girer devreye.

Bölgeye özgü anahtar kelimeleri içeriğe entegre etmek, ve bölgedeki kitleyle daha kaliteli etkileşime geçmelisiniz. Hedeflediğiniz kitleye nasıl değer sağlayabileceğinizi düşünün. Neyi aradıklarını bulun ve sıkça sorulan sorular kısmı oluşturun. Yazılı ya da video olarak soruların cevaplandığı bir video hazırlayın. Video içeriğinin kullanıcılar tarafından daha çok ilgi gördüğünü unutmayın!

Valasys Media tarafından yapılan araştırmaya göre görsel hikaye anlatıcılığının B2B pazarlamacılar için aşağıdaki nedenlerle daha avantajlı olduğunu açıklar.

  • İçeriği kullanıcılar lehine kolaylaştırır,
  • Pek çok bilgiyi kısa sürede aktarır,
  • Duygusal vurguyu daha iyi yapar,
  • Kişiselleştirmeyi geliştirerek kişisel değeri çağrıştırır,
  • Zamandan bağımsızdır,

Hikayelerinizi oluştururken kendi bölgenizi dikkate alın. Ağınızı ne kadar geniş tutmalısınız? Bir şehri mi yoksa bütün ülkeyi mi hedefliyorsunuz? Ayrıca en iyi yatırım getirisini hedeflemek için bulunmak istediğiniz bölgenin potansiyelini iyi araştırmalısınız.

Linkleme ve B2B Yerel SEO

Linkleme yerel içerik pazarlama stratejisinin bir başka önemli faktörüdür.

Mümkünse farklı yerel kaynaklardan web sitenize link verilmesini sağlayın. Bunlar yerel dizinler, sektörel siteler, ortak siteler, ticaret odası, diğer kuruluşlar ve gazeteler olabilir. Diğer sitelerin size link vermesini sağlamak için yararlı bir kaynak oluşturup bunu tanıtmak gerekecektir.

İşletmeler için grip aşısı tedarik eden yerel bir işletme olduğunuzu ve grip aşısı için zamanın yaklaştığını kabul edelim. Ofiste çalışanlar için gripten korunmanın yolları şeklinde bir rehber oluşturabilirsiniz. Bu tarz bir rehbere herkes ilgi göstereceği gibi diğer sitelerin de bu rehbere yer vermesi olasıdır.

Ayrıca bazı sektörel dizin ya da rehber siteleri kendi içlerinde teklif alanları bulundurur. Bu alanlara da işletmeniz ile ilgili teklifler koymak linkleme açısından faydalıdır.

Mobil Pazarlama ve B2B Yerel SEO

Mobil Pazarlama, B2B yerel SEO konusunda oldukça kritiktir. Çünkü B2B aramalarının %50’si mobil cihazlarla yapılmaktadır. İnsanlar için telefona ulaşmak çok daha kolay olduğunda geçmişe nazaran günümüzde mobil aramalara başvurmaları çok daha kolaydır.

Search Engine Journal tarafından yerel SEO ve mobil aramalar ile alakalı çok çarpıcı bilgiler içeren bir rapor hazırlandı. Yerel mobil aramaların %18’lik kısmı 1 gün içerisinde satışa dönüşüyor. Mobil aramalarda %78’lik kısım daha sonra yüz yüze satışa dönüşüyor. Online ortamlarda yerel olarak var olurken bu rakamları göz önünde bulundurmalısınız. Bu nedenle de web sitenizi ve açılış sayfalarınızı mobil uyumlu hale getirmelisiniz.

B2B yerel SEO konusunda dijital stratejinizin mobil cihazlar vasıtası ile bağlanılan sosyal medya olması gerekir. Facebook ve Instagram’da müşterilerin işletmenizle ilgili gönderi yaptıklarında konum işareti koyabilecekleri seçenekler vardır.

İnsanların mobil aramalar ile işletme aramasının pek çok yolu vardır. Bu anlamda Google My Business listenizin güncel olmasına özel gösterin. Müşterileriniz nerede olursa olsun onlara ulaşmayı hedeflemelisiniz.

B2B Yerel SEO’nun Faydaları

B2B yerel SEO neden bu kadar değerli? Çünkü yerel kitle hedeflemesi yaparak işletmenize daha yüksek sayıda trafik çekmek çok daha avantajlı olur. Oldukça düşük bir maliyete işletmenize ihtiyacı olan kişilerin ilgisini çekebilirsiniz. Farklı kanallardaki varlığınızı çeşitlendirmek benzer şekilde fayda sağlayacaktır. Yandex, TripAdvisor ve diğer benzer siteler 3. taraf platformlar olarak kullanabileceğiniz önemli alanlardır.

Örneğin İstanbul’da faaliyet gösteren bir çilingir firmasına sahipseniz “İstanbul Çilingirci” gibi anahtar kelimeleri kullanın ve konumunuzu da ön plana çıkarın. Bölgedeki bireyler “Yakınımdaki çilingirciler” şeklinde arama yaptığında siz de listelenebilirsiniz. Ama bunun bir şartı var Google’ın sizin konumunuzu bilmesi gerekir. Arzu ettiğiniz kelimede yerel olarak ilk sıraya çıkmak istiyorsanız bu konuda araştırma yapmaya başlamanız gerekir.

Bunu yaptığınızda Google’da yerelleşmiş tüm web sitelerini analiz etmelisiniz. Burada listelendiğinizden emin olmalısınız. Eğer listelenmediyseniz bunun nedenini öğrenmelisiniz. Lokasyonunuzu yeterince açık bir şekilde eklediniz mi? Eğer İstanbul’da yaşıyorsanız burada pek çok ilçe ve semt vardır. Web sitenizde bu tür konumların adlarını listelemeye özen gösterin. Bunun yanı sıra söz konusu alanlardan işletmenize yönlendirmeler eklemek faydalı olacaktır.

Telefon numaranızın 800’lü numara olmamasına ve yerel telefon kodunu içermesine özen gösterin. Bu sayede insanlar gerçekten orada olduğunuzu anlayacaktır. Dahası, insanlar bir hizmet almak istediklerinde belli başlı yerleri ziyaret ederler. Örneğin kullanıcılar web sitenize ulaştıktan sonra TripAdvisor uygulamasından sizinle ilgili yorumları okumak isteyebilirler.  Burada bir listenizin olmasının neden önemli olduğu ortaya çıkar.  Hizmet sağladıktan sonra müşterilerinizin size yorum yapmasını isteyin!

Sonuç

Yerel işletmeler stratejik bir SEO planından ciddi manada faydalanabilir. Kaç insanın mobil cihazlarını kullanarak yerel aramalar yaptığını düşünün. Online ortamda işletmenizin görünürlüğünü sağlamanın pek çok yolu vardır. Anahtar kelime optimizasyonundan linkleme taktikleri ve yerel listeleme bunların en önemlileridir.

Daha Fazla Göster

Tolga Karahan

Merhaba, ben Tolga! Google Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile kişi ve kurumların Google ‘da üst sırada olmasını sağlayarak internet aracılığıyla işlerini büyütmelerinde yardımcı oluyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu