E-Ticaret SEO Danışmanlığı

E-Ticaret sitelerinde Dijital Pazarlama çalışmaları daha fazla trafik ve daha fazla satış için önemlidir. Ancak hepsinin de ötesinde bir E-Ticaret SEO vardır ki tüm E-Ticaret mekanizmasında ki parçaların doğru çalışmasını sağlar. 

Konuyu daha iyi anlamak için E-Ticaret mekanizmasını ele alalım. Bir E-Ticaret sitesi kuruyoruz. Dünyanın en iyi yazılımını kullanıyoruz, dünyanın en iyi ürünlerini satışa koyuyoruz üstüne bir de sitemizi ziyaret eden kullanıcıları takip etmek için Google Analytics kuruyoruz. İkinci gün bir bakıyoruz; akrabalarımızdan başka hiç kimse sitemizi ziyaret etmemiş. Üçüncü gün sitede hiç trafik yok. Trafik olmadığı için sitede satışta yok. Ürünler elimizde patladı, yaptığımız yatırımın sonucunu alamadık. Aslında bu açıdan baktığımızda tamamiyle başarısız bir iş modeli gibi görülebilir.

Ardından dijital pazarlama ile tanışıyoruz. Birileri size geliyor reklam diye bir şey var diyor, bu olmadan satış yapamazsın diyor. Bunun adınada dijital pazarlama diyor. Reklamlara başlıyorsunuz ve bir baktınız sitenizde ziyaretçiler deli gibi ürünleri sepetlerine ekliyor, size mesaj atıyorlar, satışlar artıyor. Sonra bir gün geliyor herhangi bir problemden dolayı reklamlarınız kapanıyor. Ziyaretçiler yok oluyor, satışlar tamamiyle duruyor. Neden? Çünkü E-Ticaret sitenizin satış yapabilmesi için tek bir kanala bağlısınız. O kanal durduğunda çarkları döndürebilecek herhangi bir mekanizmaya sahip değilsiniz. İşte bunun için E-Ticaret SEO ‘ya ihtiyacınız var.

E-Ticaret SEO Nedir?

E-Ticaret SEO, ürün satışı gerçekleştirdiğiniz sektörünüzle ilgili potansiyel müşterilerinizin yapmış olduğu arama sorgularında üst sırada görünmenizdir. Potansiyel müşterilerinize ne kadar görünürseniz o kadar fazla ziyaretçiniz olur. Ne kadar çok ziyaretçiniz olursa, satışlarınızda o kadar çok olur.

Neden E-Ticaret SEO Önemli?

E-Ticaret siteniz için ziyaretçi ve satış döngüsünü yaratabileceğiniz temelde 3 kaynak vardır. Google Reklamları, Facebook & Instagram Reklamları ve SEO. Bu kaynaklardan ilk iki tanesi siz onlara para ödediğiniz sürece size satış sağlar. SEO ise size sürekli satış sağlayabilecek en güçlü kaynağınız. Bir nevi gizli ama en etkili satış alanınız diyebiliriz.

E-Ticaret matematik işidir, bir matematikle konuya daha derinlemesine bakalım.

Güncel şartlar altında “abiye elbise” kelimesine Google Reklamları ‘nda ki bir tıklamaya 2TL ödersiniz. Günde 1000 kişi sitenizi ziyaret ettiğinde günün sonunda Google Reklamlarına ödemeniz gereken miktar 2.000TL ‘dir. Ay bazında 60.000TL, yıl bazında ise 720.000TL yapar. 

Olaya farklı bir mantıkla bakalım. E-Ticaret SEO Çalışması ile “abiye elbise” kelimesinde ilk 3 sırada yer aldığınızı varsayalım. Bu kelime için ilk 3 sırada olduğunuzda ortalamada günlük 1.500-2.000 arasında ziyaretçi elde edersiniz. Bu da ayda 60.000, yılda 720.000 potansiyel ziyaretçi yapar. Tamamiyle SIFIR maliyetle ve sürekli. Ne kadar güzel değil mi?

E-Ticaret SEO = Daha Fazla Ziyaretçi, Daha Fazla Satış.

Nasıl E-Ticaret SEO Yapılır?

Aslında bunun çok fazla karmaşık araştırmalara, karmaşık çözümlere başvurmanıza gerek yok. Ben E-Ticaret sitenizin daha iyi SEO performansına sahip olması ve daha fazla satış elde etmeniz için Türkiye ‘de bir ilk olan ve %290 ‘a varan başarı oranını ispatlamış 4 Aşamalı Özel SEO Çatısını geliştirdim.

  1. Aşama: Öğrenme

Bu aşama tamamiyle veriye dayalıdır başlangıç noktasıdır. Özellikle sektör ve rakip analizleri bu aşamada yapılır. Bu yapılan analizlerle başlangıç noktası ile hedefler belirlenir. Ardından hedeflere ulaşmak için SEO Proje ve Yol haritası oluşturulur. 

  1. Aşama: Geliştirme

İlk aşamadan elde edilen bilgiler doğrultusunda çizilen yol haritasının uygulanması için tüm web sitesi geneline “Web Site Kalite Analizi” uygulanır. Web sitenizin tüm SEO süreci bu analiz üzerinde gerçekleştirilir. Bu analizin içerisinde web sitenizin sayfa bazında SEO değerlerini, hangi anahtar kelimelerle bu sayfaların tetiklediğini ve özellikle E-Ticaret siteleri için SEO ‘da büyük bir karmaşa olan “Hangi kelimeden ne kadar para kazanıyorum?” Sorusuna yanıt buluruz.

  1. Aşama: İnşa Etme

Kombo yapma zamanı! Analizler tamam, teknik hatalar düzeltildi, şu anda sitenin yapısı SEO ‘ya uyumlu dediğimiz nokta burası. Bu noktadan itibaren gaza basma zamanı. Doğru içerik ve doğru anahtar kelime kombinasyonlarıyla birlikte yeni kullanıcılarla tanışma zamanımız geldi!

  1. Aşama: Tanıtım

Ne kadar çok ilgili trafik = o kadar çok satış. Daha fazla potansiyel müşteriyle tanışıp, satışlarımızı katlamanın vakti geldi. 

Türkiye ‘de Bir İlk: SEO Proje Yönetim Sistemi

E-Ticaret SEO Çalışmanızın nasıl gittiği hakkında dilediğiniz an, dilediğiniz bilgiye ulaşmak keyifli olurdu değil mi? Bunun için SEO Proje Yönetim Sistemimi oluşturdum. Bu sistem sayesinde projenize özel olarak açılan yönetim sistemiyle 12 ay boyunca yapılacak işleri kalem kalem görüp, bu işlerin takibini rahatlıkla yapabilirsiniz. Şeffaf, planlı ve stratejik SEO yönetim sistemi her zaman başarıyı da beraberinde getirir.

Ayrıca her ayın sonunda E-Ticaret SEO süreçlerinizle ilgili önemli olan tüm verilerle ilgili olarak 12 sayfalık rapor otomatik olarak mail adresinize teslim edilir. Böylelikle günlük, haftalık ve aylık bazda E-Ticaret SEO çalışmanızı takip edebilirsiniz.

E-Ticaret SEO Hizmeti Neleri Kapsar?

  1. Site Analizi & Durum Raporu
  2. Google Analytics Entegrasyonu
  3. Search Console Entegrasyonu
  4. Sayfa Bazlı Anahtar Kelime Analizi
  5. Kategori Bazlı Anahtar Kelime Analizi
  6. Ürün Bazlı Anahtar Kelime Analizi
  7. Örümcek Ağı Yapısının Kurulumu
  8. Rekabet Analizi
  9. Backlink / Dış Linkleme
  10. Anahtar Kelime Boşluğu Analizi
  11. Yeni Anahtar Kelime Araştırması
  12. Otomatik Proje Yönetim Sistemi
  13. Günlük, Haftalık ve Aylık Raporlama

Ücretsiz E-Ticaret SEO Analizi

Ben Türkiye ‘de bir ilk olan ve özel olarak oluşturduğum 4 Aşamalı SEO Çatısı ile E-Ticaret sitenin satışlarını arttırmak için kararlıyım. Peki sen bunu ister misin?

    ÜCRETSİZ SEO ANALİZİ

    Web sitenizi ücretsiz olarak analiz edip, sizlerle yorumlarımı paylaşmamı ister misiniz?

    SEO Analiziniz otomatik bir bot ile yapılmamaktadır. Web sitelerinizi tamamiyle kendim 4 Aşamalı Özel olarak oluşturmuş olduğum sisteme göre incelemekteyim. Bu yüzden web sitenizin SEO Analizi ve yorumlarımı sizlere 24 saat içerisinde ileteceğim.

    Sık Sorulan Sorular

    Bende E-Ticaret SEO Yapmalı Mıyım?

    Eğer ki E-Ticaret siteniz varsa isterseniz bir adet, isterseniz bin adet ürün satın. E-Ticaret sitenizin ziyaretçi ve satış performansını arttırmak için E-Ticaret SEO yapmalısınız. E-Ticaret sitenizin SEO Performansı ne kadar iyi olursa trafiğiniz ve satışlarınız o kadar iyi olur.

    Sektörüm Fark Eder Mi?

    E-Ticaret SEO için sektörünüz önemsizdir. En az rekabetin olduğu sektörde dahi E-Ticaret SEO çalışması yapmanız satışlarınızı arttırırken, Google ve FB & IG Reklamlarından tasarruf etmeniz demektir.

    Nasıl İletişim Kuruyorsunuz?

    E-Ticaret 7/24 olarak yaşayan bir sektör bu yüzden benimle 7/24 olarak WhatsApp ve Telefon üzerinden görüşebilirsiniz. Bunun haricinde haftalık ve aylık rutin görüşmelerle ben zaten sürekli sizinle iletişimde oluyorum 🙂

    E-Ticaret SEO Çalışmalarını Siz Mi Yürütüyorsunuz?

    Tüm çalışmalarınızla baştan sona ben ilgileniyorum. Böylelikle tüm süreçleriniz hakkında tek bir noktadan net bilgi alabiliyorsunuz.

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu