SEO

Mutlaka Kullanmanız Gereken 6 Ücretsiz SEO Aracı

Ücretsiz olan her şey mükemmeldir. Ücretsiz olan ne olursa olsun size ekstra trafik, para ve zenginlik katar. Neyse ki SEO dünyasında pek çok ücretsiz araç var. Bunun dezavantajı ise bazı ücretsiz SEO araçlarının güncelliğini yitirmesiyle birlikte Google ‘ın yayınladığı bazı deklerasyonları ve güncellemeleri kaçırmış olmasıdır. Bu yazımda sizlere güncel olan ve web sitenizin SEO çalışmasını geliştirebileceğiniz 7 ücretsiz muhteşem araçtan bahsedeceğim.

1) Google Analytics

Hava bir insan için neyse dijital bir pazarlama uzmanı için de Google Analytics odur. Henüz Google Analytics’i kullanmıyorsanız, bunu mümkün olan en kısa sürede kullanmaya başlamanızı öneririm. Google Analytics gibi yüksek kaliteli ve ayrıntılı bilgi sağlayan başka bir veri kaynağı yoktur. Google’ın dijital pazarlama dünyasına hakim olduğu bir dönemde sahip olmanız gereken şeylerden bir tanesi Google Analytics. Bir çok dijital pazarlama aracı Google API sistemini kullanarak veri çeker ve bu verileri sizlere anlamlı bir şekilde yansıtır.

Değerlendirme

Google Analytics’i görmezden gelemezsiniz. Site ziyaretçileri, trafik vb. hakkında hemen hemen verilerinizin tamamını analiz edip aksiyona planı oluşturabileceğiniz stratejiler bu kritik kaynaktan sağlanıyor.

2) Google Search Console

Google Analytics, dijital pazarlamacının nefes aldığı hava ise Google Search Console (eski adıyla Webmaster Araçları) dijital pazarlamacının yediği besindir. Eski isminde ki “Webmaster” kelimesi biraz yanlış bir isimdir. Çünkü bu araç webmasterlardan ziyade daha çok SEO ile ilgilenenler içindir. Aracın odak noktası “arama” ve “optimizasyon ” ile ilgilidir.

Google Search Console ’un en güzel yanı sitenizle ilgili toplandığı veriyi Google sinyallerine dönüştürerek size “İyi, Orta ve Kötü” şeklinde yorumlaması. SEO Uzmanları ve dijital pazarlama danışmanlarının tamamı bu sinyalleri dikkate alarak SEO süreçlerini yürütüyor.

Google Search Console, Analytics ile benzer veriler sunar. Ancak sunulan veriler daha basit ve daha anlaşılabilir. Sayılarla daha az haşir neşir olsanız da erişim çok daha kolaydır.

En önemli veri kümelerinden biri bağlantı verileridir. (Arama trafiği → Sitenize bağlantılar → Daha fazlası). Zararlı backlinkleri temizleyerek backlink profilinizi güncel tutmak yapabileceğiniz en önemli savunma eylemlerinden biridir. Daha öncesinde yanlış yapılan bir SEO Çalışması ya da bilinmeyen bir nedenden dolayı Google Cezalarıyla uğraşmak durumunda kalmışsanız ve spam bağlantılarını düzenli olarak reddediyorsanız Google Search Console sizin için önemli araçlar arasında gelmektedir.

Değerlendirme

Açıkçası, Google Search Console SEO uzmanları için vazgeçilmezdir. Çünkü verilere, araçlara ve sitenizle ilgili toplanan sinyallerin Google gözünden yorumlanmasına ihtiyacınız var. Bu nedenle başarılı SEO uzmanları/web site yöneticileri bu aracın değerini biliyor ve bu aracı daha fazla kullanıyor.

3) MozBar Eklentisi

MozBar size bir sitenin GBT ‘sini dökebilecek tüm her şeyi tek tıkla sunar. Özellikle SEO ‘da siteyle ilgili elde edilebilecek en ufak verinin dahi ne kadar önemli olduğunu düşünürsek, MozBar ‘ın hızlı ve kolay bilgi akışı sayesinde kısa sürede bir sitenin SEO değeri hakkında bilgi edinmenin paha biçilemez olduğunu anlayabilirsiniz.

MozBar düğmesi, tüm internet gezinimlerinizi gerçekleştiği yer olan tarayıcınızın araç çubuğunda bulunur. Mozbar’a tıklayın ve ziyaret ettiğiniz web sitesiyle ilgili anında bir rapor oluşturun. Mozbar’ı tarama pencerenizin üst, yan veya alt kısmına dilediğiniz zaman yerleştirebilirsiniz.

Araç çubuğunda üç ana veri kategorisi vardır: Sayfa Öğeleri, Sayfa Öznitelikleri ve Bağlantı Verileri.

Sayfa öğeleri, Site İçi SEO ‘nun temel verilerini gösterir. Mozbar sayesinde bir bakışta erişilebilen birçok bilgi var. Başlık, açıklama ve diğer bütün verilere erişebilirsiniz.

Sayfa öznitelikleri, robotlar, rel=”canonical” ve yükleme süresi gibi bazı optimizasyon özelliklerini gösterir. Ayrıca, sayfadaki bağlantı verilerini de bu kısımdan öğrenebilirsiniz.

Bağlantı verileri sekmesinde; sıralama faktörleri ve site bağlantıları hakkında daha fazla bilgi bulunur. Daha kapsamlı ve tam bilgiye ulaşmak için Moz ‘un ücretli aboneliğine geçiş yapmanız gerekmektedir.

MozBar ‘ın ücretsiz eklentisi size bir sitenin SEO değeri ile ilgili kapsamlı veriler sunabilecek kapasitede.

Mozbar Eklentisinin gerçek gücünü maalesef sadece ücretli abone olanlar kullanılabilir. Maalesef ki dolar kurunun yükseliği nedeniyle bu araçlar ülkemizde aylık çok ciddi rakamlara denk gelsede imkanınız olduğunda Moz ‘un ücretli aboneliğini denemenizi tavsiye ederim. Gerçekten verilen paraya değiyor.

4) SEOWorkers Analiz Aracı

SEOWorkers Analiz aracı, bir web sitesi URL’sini (herhangi bir web sitesini, sizin olmasa bile) eklemenize ve web sitesi ile ilgili ufak hızlı bir rapor oluşturmanıza olanak tanır.

SEOWorkers size büyük bir farklılık ve yenilik sunmaz ancak analiz yaparken zaman kazanmanıza yardımcı olur.

HTTP üst bilgi kontrolü gibi bazı veriler normalde kontrol etmeyi düşünmediğiniz kısımlardır. Bu araç HTTP üst bilgisiyle ilgili de siteniz hakkında veri sunar.

URL ‘in analizde bakılan diğer özellikler, iyi olup olmadığınızı veya bir şeye dikkat etmeniz gerekip gerekmediğini göstermek için yararlı ufak bilgiler sağlar:

SEOWorker ‘ı diğer ücretsiz araçlardan ayıran çok önemli bir özellik var! Uygulama SEO verileri ile sizi desteklerken aynı zamanda size SEO ’yu da öğretir. Analiz edilen her web sitesi ayrıntılı bir rapor ile sunulur ve genellikle bir video ile desteklenir.

Anahtar kelime analizi gayet detaylı ve kapsamlıdır. Jenerik anahtar kelimeleri sunarken aynı zamanda uzun kuyruklu anahtar kelimeler hakkında da bilgiler sunar.

Değerlendirme

SEOWorkers kullanıcılarına çeşitli ve kaliteli bilgi sağlar. Üstelik sunduğu bazı veriler diğer SEO ve raporlama araçlarından farklıdır. Ancak, bazen bu bilgiler gereksiz olabiliyor. Deneyimli SEO uzmanları için bazı kısımlar gereksiz olurken, yeni başlayan SEO uzmanları için bu bilgiler faydalı olabilir.

5) WooRank

İlk bakışta WooRank sadece premium özelliklere sahip web sitesi analiz aracı gibi görünüyor. Daha yakından incelediğimizde kullanışlı ve yararlı SEO raporları sunduğundan söz edebiliriz. Bu uygulama ile herhangi bir web sitesini analiz edebilir ve saniyeler içinde web sitesi ile ilgili bir rapor oluşturabilirsiniz.

WooRank ilk olarak “Web Sitenizde Geliştirmeniz Gereken Önemli Konular ” bölümünü size sunar. Ancak bu aracın dezavantajlarından biri burası. Nasıl olduğunu anlamasamda bir 404 hatasına sahip olduğumu, favicon kısmının eksik olduğunu ve bir robot .txt dosyasına sahip olmadığımı düşünüyor. Halbu ki bunların hepsi var.

Örneğin, SEO Raporu bölümünde “Blog” a tıkladığımda aşağıdaki mesajı alıyorum;

İçerik pazarlaması benim için her şey demek olduğu ve web sitemde kesinlikle aktif bir blog olduğu için şaşkın değilim.

Daha olumlu şeylere geçelim…

Analitik ile benzer bilgiler sağlasa da coğrafi verilerin oldukça mantıklı olduğunu söylemek gerekir.

Sosyal paylaşılabilirlik uygulamanın başka bir yararlı bölümüdür. Sadece birkaç ücretsiz analiz aracı bu kadar çok sosyal ağ verilerini tek bir yerde toplayabilir. Woorank’ın en göze çarpan özelliği ise mobil bölümdür. Sadece birkaç ücretsiz SEO analiz aracı bu düzeyde veri ve perspektif sunabilir.

Değerlendirme

Kolaylığı, arayüzü ve veri miktarı için WooRank incelediğimiz araçlar içerisinde yüksek puan alabilir. Ancak bu uygulamada ki tüm veriler doğru değil. WooRank, bugünün pazarlamacıları için kritik bir özellik olduğunu düşündüğüm mobil optimizasyona genel bir bakışla kendini kurtarıyor.

6) Tolga Karahan – Ücretsiz SEO Analizi

Ücretsiz SEO Analiz yaptığımın zaten farkında olduğunuzu varsayıyorum. Bununla birlikte, bu uygulamamın ücretsiz bir araç olarak konuşmaya değer olduğunu düşünüyorum.

Ücretsiz SEO Analizi sayfasını ziyaret ederek, orada yer alan formu doldurduğunuzda web sitenizin adresi bana düşüyor. Bende ücretli SEO araçlarından faydalanarak, SEO bakış açım ile şeffaf bir şekilde web siteniz hakkında incelemeler ve yorumlar çıkartarak 24-48 içerisinde sizlerle paylaşıyorum.

Ücretsiz SEO Analizi sunumunda sizlere özel bir hediyem var! Hemen formu doldurarak hediyeyi yakalayabilirsin.

Bonus: ClickFlow

Trafiğinizi arttırmak söz konusu olduğunda çoğu dijital pazarlamacı yeni içerik oluşturmak, yeni backlink ağları oluşturmak gibi yolları dener. ClickFlow Content Decay Tool sitenizde artık iyi performans göstermeyen eski sayfaları gösterme konusunda oldukça avantajlıdır. Bu eski içerikler güncelleme için mükemmel seçeneklerdir.

İlk olarak, Content Decay Tool’u Google Search Console ‘unuza bağlamanız gerekir. ClickFlow verilerinizi içe aktardıktan sonra, sitenizde son 12 ay içinde trafik kaybı yaşadığınız ve ilk sıralarda yer alan sayfaları gösteren bir rapor elde edersiniz. Bu sayede kayıp trafiği geri kazanmak için bu içerikler güncelleyebilirsiniz. İçeriğinizi daha kapsamlı hale getirmek için örnekler ekleyin ve eski referansları kaldırın. Ücretli bir ClickFlow hesabı kullanmak isterseniz içerik ClickFlow sizlere içerik güncellemelerinizle ilgili de değerlendirme raporu göndermektedir.

ClickFlow sayesinde içeriklerinizi güncelleyerek sayfa bazında trafik ve sıralama etkinizini arttırabilirsiniz.

Sonuç

Eğer SEO konusunda ciddiyseniz, doğru ve kapsamlı verileri elde ederek daha iyi bir strateji oluşturmak için Ücretli SEO araçlarını kullanmanız gerekmektedir. Ücretli SEO Araçları olmadan kapsamlı bir SEO çalışması yapamazsınız.

Ücretli SEO Araçlarını bireysel satın alarak kullanmak istemiyor ancak kapsamlı bir SEO Çalışması yapmak istiyorsanız, SEO Çalışmalarınızı benimle ya da bu araçlara sahip başka bir SEO Danışmanı ile yürütebilirsiniz. SEO Danışmanı olarak kapsamlı, detaylı ve performanslı bir SEO Projesi yürütebilmek için bu ücretli araçlara sahibiz.

Daha Fazla Göster

Tolga Karahan

Merhaba, ben Tolga! Google Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile kişi ve kurumların Google ‘da üst sırada olmasını sağlayarak internet aracılığıyla işlerini büyütmelerinde yardımcı oluyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu