SEO Çalışması

SEO Çalışması web sitenizin Google organik arama ağı sayesinde daha fazla trafik ve daha fazla potansiyel müşteri/satış elde etmeniz için tasarlanır. Her web sitesi, her iş modeli birbirinden farklı olduğu gibi SEO Çalışması da her iş modeli ve web sitesine göre değişkenlik gösterir. Bunun için tek bir kalıp oluşturmak yerine, her iş modelini/web sitesini ayrı analiz eder ve hepsi için bir strateji çıkartırım.

SEO ‘nun dinamikleri kullanıcı davranışlarına ve Google algoritmalarına göre sürekli değişmektedir. Özellikle son 10 yıla bakıldığında SEO Çalışması ‘nın önemi araştırmalara göre B2B ve B2C iş modellerinde daha çok artmaktadır.

Araştırmalara göre başarılı bir SEO Çalışması ‘nın yaratmış olduğu potansiyel müşteri datası dış pazarlama verilerine göre %14.6 daha fazla dönüşüme sahip. 

Peki ben başarılı bir SEO Çalışması yürüterek işletmenizin potansiyel müşteri dönüşümünü arttırmak için neler yapıyorum.

Sitenizi Yavaşlatan Her Şeyi Ortadan Kaldırıyorum

Sayfa hızı 2020 ve gelecekte SEO Çalışması için en önemli faktörlerin arasında yer alıyor.

Google her zaman için kullanıcılarına en iyi deneyimi yaşatmak ve bunu sürdürmek amacıyla ilerledi. Bu noktada en önemli değer sayfanın yüklenme hızı. 

Dikkat ederseniz popüler olan pazar yerleri, haber sitelerine girmek istediğinizde ortalama 5 saniye dahi geçmeden tüm web sitesi yüklenmiş olur ve kusursuz bir web sitesi deneyimi yaşarsınız. Bu siteler bunu büyük oldukları için değil, kullanıcılarına değer verdikleri için sayfa hızını dikkate alıyor.

Sayfa açılış hızı 5 saniye ve üzerinde olan bir web sitesine girmek istediğinizde sayfanın geç açılması ve sizi uzun süre bekletmesi kötü bir deneyim değil mi? Google ‘da tam olarak bunu dikkate alıyor. Kullanıcılara kötü deneyimler yaşatan bir web sitesini üst sıralarda göstermek yerine, kullanıcılarına iyi deneyimler yaşatan web sitelerini üst sırada gösteriyor.

Strange Loop tarafından yapılan bir araştırmaya göre sayfa başına ortalamada 1 saniye geç açılan web sitelerinde ürün satış/form toplama dönüşümlerinde %7 düşüş gerçekleşiyor.

Özellikle 2021 Page Experience güncellemesine göre Google artık sayfanızın ne kadar hızlı yüklendiğinin yanı sıra, kullanıcıların sayfa gezinimlerini analiz ederek “Web Sayfa Deneyimi” olarak adlandırdığı Core Web Vitals bulgularına bakacak. Bu bulguları dikkate almayan web siteleri Google ilk sayfa yarışında otomatik olarak geride kalacaklar.

Bu yüzden özel SEO araçları ile sayfanızın açılış hızını yavaşlatan, kullanıcı deneyimini düşüren tüm varlıkları optimize ediyorum.

Sayfalarınızı Birbirine Bağlıyorum

Copyblogger Media ‘nın kurucularından Brian Clark ‘ın yapmış olduğu denemelere göre yayınladığı raporda ilgili sayfaları birbirine bağlamanın Google ‘da büyümek için oldukça verimli olduğunu görünüyor.

Yazılarımı okurken dikkatinizi çekmiştir. Bazı kelimelerin renkleri diğerlerine göre farklı ve üstüne bastığınızda farklı sayfalara gidiyor. Bunu yapmamın nedeni Google Robotlarına ve web sitemde ki okuyucularıma ilgili içeriklerimi birbirlerine bağlayarak referans nitelikte sayfalar oluşturmak. Böylelikle anahtar kelimelerde üst sıraların savaşına dahil olabiliyorum.

Sayfalarınızı birbirine bağlamak için öncelikle tüm sayfalarınızı inceliyor ve birbirine bağlayabileceğimiz sayfaları çıkartıyorum. Böylelikle elimde hangi sayfaları geliştirmem gerektiğini, hangi sayfalarınızın SEO değerinin yüksek olduğunu görebiliyor ve SEO Çalışması yapılması gereken sayfaları belirleyebiliyorum.

İlk Önce Kullanıcı! Sonra Google.

Ben her zaman kullanıcı için çalışırım. Nedeni ise çok basit. Google kullanıcılarına değer veriyor, bende kullanıcılarına değer veriyorum. Böylece arama sorgularında kullanıcılarına değer yaratabilecek içerikler sunuyorum.

2019 yılından sonra Google ‘ın çıkartmış olduğu köklü güncellemeler ile birlikte SEO ‘da artık yeni bir dönem başladı. Eski SEO Çalışması vs Yeni SEO Çalışması.

Eski SEO Çalışması daha çok kelime sıralaması ve sayfa odaklıydı. 

Yeni SEO Çalışması ise kullanıcıların daha çok arama yaptığı alanlarda yer alıp, onlara eşsiz web sitesi deneyimi sunarak satış dönüşümünü arttırma odaklı.

Analizlerime göre Yeni SEO Çalışması modeline ayak uyduran web siteleri şu anda Google ‘da inanılmaz cirolar ve trafik sayılarına sahip. 

Bu yüzden bende web sitenizi incelerken Eski SEO Çalışması modeline sahip sayfalarınızı Yeni SEO Çalışması modeline dönüştürerek ilerliyorum. Böylelikle sitenizin en alt tabanından başlayarak bütünüyle yenileyerek yeni modele adapte ediyorum.

İç Bağlantılar Kadar Dış Bağlantılar (Eski Adıyla Backlink) Önemli!

SEO temelde ikiye ayrılan bir yapı. İç ve Dış olmak üzere birbiriyle bağlantılı olan 2 dalı mevcut. Bu yüzden Dış Bağlantılar eski adıyla backlink sıralama faktörlerinde önemli etkenlerden.

Web sitenizin İç SEO yapısını size özel kurguladığı SEO Stratejisi ile geliştirirken, aynı zamanda dış bağlantılarınızı da gözden geçiriyorum. Dış bağlantılarınızın Google tarafında bir profili mevcut. Bu profil ne kadar düşük puana sahipse, Google tarafından o kadar geride tutuluyorsunuz.

Basit mantıkta işleyiş şu şekilde: Sayfalarınız sektörünüzle ilgili web sitelerinden dış bağlantılar yardımıyla ne kadar çok doğal referans görürse Google sizi o kadar çok ödüllendiriyor. 

Bu yüzden dış bağlantılarınızda size zarar veren bağlantıları temizliyor ve bunların yerine sayfalarınıza daha değerli dış bağlantılar kazandırıyorum.

Web Analytics Olmazsa Olmaz

Çok beğendiğim ve hayat felsefem haline getirdiğim bir söz vardır.

“Ölçümlemezsen bilemez, bilemezsen yönetemezsin.”

Bu yüzden veri odaklı ölçümleme benim için çok önemli. SEO ‘da ölçmediğiniz hiç bir veriyi bilemezsiniz. Bilmediğiniz taktirde de muhtemelen sadece size zarar veren bir SEO Çalışması ‘na sahipsiniz. 

SEO Çalışması öncesinde ve devam eden süreçlerimde web sitenizin ziyaretçi profilini incelemek amacıyla Google Analytics, SEO performansını incelemek amacıyla Google Search Console kullanıyorum.

Ayrıca rakiplerinizi analiz etmek, anahtar kelime analizi çıkartmak, sayfanız ile ilgili veri odaklı SEO değerleri elde edebilmek içinde Ahrefs, Semrush, Moz gibi tüm dünyanın kullanmış olduğu ücretli SEO Araçları kullanıyorum.

Her Sayfa İçin Birbirinden Farklı ve İlgili Meta Açıklamaları

Google web sitelerini tararken insan gibi, baştan aşağıya doğru okur. Bu yüzden sayfa ile ilgili tüm veri etiketlemeleri sayfanın en üstünde yer alır. Bunların arasında en önemlisi ise Meta etiketlemelerini.

Başarısız ve verimsiz yönetilen SEO Süreçlerini incelediğinizde Meta alanlarına dikkat edilmediğini görebilirsiniz. Birbiriyle aynı Meta bilgilerine sahip, standart kalıp halinde yazılmış olan sayfalar sitenin SEO değerini düşürecektir.

Bu yüzden SEO Çalışması yürütürken her sayfa için birbirinden ayrı Meta bilgileri kullanır ve bu Meta bilgilerini eşsiz, özgün hale getiririm. Böylelikle rakiplerinizden bir adıma öne geçmiş olursunuz. (Araştırmalara göre ilk sayfa sıralamasında 1 sıra yükselmeniz trafiğinizi sayfa bazında %30 arttırmaktadır.)

Anlamlı ve SEO Uyumlu URL Kullanımı

URL ‘leriniz sitenizin SEO Değeri ile ilgili bir çok şeyi söyleyebilir. Google ‘ın SEO uyumlu URL ‘ler ile ilgili yayınlamış olduğu çok net ve kesin bir deklarasyonu mevcut.

Bu deklarasyona göre; 

  1. URL içerisinde özel karakter kullanılmamalı. 
  2. URL içerisinde boşluk yerine “-“ işareti kullanılmalı. Alt çizgi kullanılmamalı.
  3. URL ‘ler büyük küçük harflere duyarlıdır. Bu yüzden URL ‘lerinizde tüm harfler küçük olmalıdır.
  4. Sayfanızın SEO değerini düşürebilecek URL ‘leri düzeltmeli ya da Robots.txt dosyası ile engellemelisiniz.

Bu deklarasyona göre tüm web sitenizin URL yapısını Screaming Frog SEO Spider aracılığıyla tarayarak uyumsuz olan SEO URL ‘lerinizi çıkartıyor ve bunların tamamını Google ‘ın deklarasyonuna uygun hale getiriyorum.

Strateji, Strateji, Strateji!

SEO Çalışması için aralarında en önemlisi: strateji. Google da iyi bir arama motoru optimizasyon için web sitenizde neler yapılması gerektiğini bilebilirsiniz ancak bunu uygulamak için bir stratejiye ihtiyacınız var. Aynı stratejiyi birden fazla siteye kullanamazsınız, her web sitesinin kendine ait bir strateji olmalıdır.

Ben bu noktada her web sitesi için birbirinden bağımsız, iş modeline göre Başarılı SEO süreçleri için stratejiler üretiyorum.

Benimle isterseniz proje bazlı, isterseniz dönem bazlı olarak çalışabilirsiniz. Peki ben nasıl mı çalışıyorum?

SEO Çalışması ‘nda Ben Nasıl Çalışıyorum?

SEO Çalışması ‘nda strateji önemlidir. Ancak bir danışman olarak sadece strateji değil, probleme yönelik üzerinde çalışılmış ve sonucu kanıtlanmış özel yapılar inşa etmekte değer katacaktır. Bende bunun için Türkiye ‘de bir ilk olan %290 ‘a varan başarı oranını ispatlamış 4 Aşamalı Özel SEO Çatısını geliştirdim.

  1. Aşama: Öğrenme

Bu aşama tamamiyle veriye dayalıdır. Ayrıca web siteniz için başlangıç noktasıdır. Sektörünüz ve rakiplerinizle ilgili araştırmalar bu aşamada yapılır, problem analiz edilir ve yol haritası bu aşamada çıkartılır.

  1. Aşama: Geliştirme

İlk aşamada problem analizinden elde edilen tüm bilgiler ışığında ”Web Site Kalitel Analizi“ yapılır. Şu anda Türkiye ‘de hiç kimsenin uygulamadığı bir analiz olan bu yapı çok farklı bakış açılarına sahiptir. Hangi sayfa benim için değerli? Hangi sayfaya yatırım yapmalıyım? Hangi sayfaya yatırım yapmamalıyım? Benzerinde tüm soruların cevapları sadece bu analizde!

  1. Aşama: İnşa Etme

Bir danışman olarak kafa yapım her zaman “Problemi bul ve yok et!” Mantığında çalışır. Problemi bulduk, neler yapmamız gerektiğini çıkardık ve vurucu noktalarımızı belirledik. Şimdi problemi yok etme ve gaza basma zamanı!

  1. Aşama: Tanıtım

Doğru anahtar kelime ve doğru sayfa kombinasyonları ile problemlerimizi yok ettik. Ancak her şey bitmiş değil, problemi tamamiyle yok etmek ve bir daha ortaya çıkmaması için yeni anahtar kelimeler, yeni sayfalarla daha fazla anahtar kelimede yer alarak sektörü domine etme vakti.

Türkiye’de Bir İlk: SEO Proje Yönetim Sistemi

SEO Danışmanı olarak sizi hedefe götürürken yaptığım ve yapmayı planladığım tüm işlemleri şeffaf olarak sunmakla sorumluyum. İşte tamda bunun için Türkiye ‘de bir ilk olan yapıyı hayata geçirdim. SEO Proje Yönetim Sistemi! Özel olarak kurduğum bu yapıyla birlikte 12 ay boyunca yapılacak işleri kalem kalem görüp, işinizi sıkı bir şekilde takip edebilirsiniz.

Ayrıca her ayın sonunda SEO Danışmanlığı Süreçleri ve Kazanımlar ile ilgili tüm bilgileri içeren 12 sayfalık SEO raporunuz otomatik olarak teslim edilir. Böylelikle her ayın başında “Benim raporum nerede?” Sorularıda ortadan kalkar. Unutmayın ben bir danışmanım ve sorunları ortadan kaldırırım 🙂

SEO Çalışması Hizmet İçeriği

  1. Site Analizi & Durum Raporu
  2. Google Analytics Entegrasyonu
  3. Search Console Entegrasyonu
  4. Sayfa Bazlı Anahtar Kelime Analizi
  5. Web Site Kalite Analizi
  6. Örümcek Ağı Yapısının Kurulumu
  7. Rekabet Analizi
  8. Backlink / Dış Linkleme
  9. Anahtar Kelime Boşluğu Analizi
  10. Yeni Anahtar Kelime ve Pazar Araştırması
  11. Otomatik Proje Yönetim Sistemi
  12. Günlük, Haftalık ve Aylık Raporlama

Ücretsiz SEO Analizi

Ben Türkiye ‘de bir ilk olan ve özel olarak oluşturduğum 4 Aşamalı SEO Çatısı ile işini büyüterek gelirlerini arttırmak için kararlıyım. Peki sen buna hazır mısın?

    ÜCRETSİZ SEO ANALİZİ

    Web sitenizi ücretsiz olarak analiz edip, sizlerle yorumlarımı paylaşmamı ister misiniz?

    SEO Analiziniz otomatik bir bot ile yapılmamaktadır. Web sitelerinizi tamamiyle kendim 4 Aşamalı Özel olarak oluşturmuş olduğum sisteme göre incelemekteyim. Bu yüzden web sitenizin SEO Analizi ve yorumlarımı sizlere 24 saat içerisinde ileteceğim.

    Sık Sorulan Sorular

    SEO Çalışması Sitem İçin Ne Kadar Gerekli?

    İnternetin gücünden faydalanmak ve siteniz için Dijital Pazarlama yapmak istiyorsanız SEO her şeyden gerekli ve önemli. Siteniz için başarılı bir SEO Çalışması yapılmadığı takdirde organik arama sorgularında üst sırada yer almadığınız her bir kelimenin tıklanması için Google AdWords ‘e sürekli para ödemek zorunda kalırsınız. Ayrıca Google AdWords çalışmalarının performansının artması ve AdWords ‘te reklamlarınızın kalite puanının yüksek olması içinde sitenizin bir SEO çalışmasına, firmanızın ise SEO Danışmanı ‘na ihtiyacı bulunmaktadır.

    SEO Çalışması Gerçek Mi?

    Elbette, siteniz için başarılı yönetilen SEO Süreci gerçektir. Bunu anahtar kelimelerinizin sıralama pozisyonundan, Google Analytics takip aracı üzerinden trafiğinizde yaşanan artıştan kontrol edebilirsiniz. Ayrıca çalıştığınız SEO Uzmanı ya da SEO Danışmanı ‘nın size sunduğu aylık raporların içerisinde mutlaka o ay içerisinde SEO ile ilgili yapılan iş listesi olmalıdır. Bu iş listesini de tek tek kontrol etmenizi öneririm.

    SEO Çalışması İçin Nasıl İletişim Kuruyorsunuz?

    Her zaman söylediğim gibi İnternet 7/24 yaşıyor, Google 7/24 yaşıyor bu yüzden ben de 7/24 olarak ulaşım sağlayabileceğiniz birisiyim. Saat gözetmeksizin WhatsApp ya da telefon aracılığı ile bana ulaşabilirsiniz. Bunların haricinde ben zaten sizi her gün arıyor ve süreç hakkında bilgi veriyor olacağım 🙂

    SEO Çalışmalarımızı Siz Mi Yürüteceksiniz?

    Evet, web sitenizle ilgili tüm SEO Çalışmalarınızı ben planlıyor ve yürütüyorum. SEO Çalışması sadece web sitenizde yapılan bir kaç değişiklik değil, büyük bir çalışmanın parçası. Bu yüzden raporlama, danışmanlık, yönlendirme gibi tüm süreçlerle ben ilgileniyorum.

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Başa dön tuşu